Ο Εκπολιτιστικός Όμιλος Γιαννιτσών ''Η ΠΕΛΛΑ'' στην ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ.
13-12-2023
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Ο Εκπολιτιστικός Όμιλος Γιαννιτσών ''Η ΠΕΛΛΑ'' στην ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ.
Ο Εκπολιτιστικός Όμιλος Γιαννιτσών ''Η ΠΕΛΛΑ'', υπερθεματίζοντας τον διαχρονικό του ρόλο στα πολιτιστικά δρώμενα της πόλης των Γιαννιτσών και αναγνωρίζοντας στη μακρόχρονη πορεία του τα οφέλη και τις αξίες της ελληνικής παράδοσης στη ζωή του ανθρώπου, αποδέχθηκε με μεγάλη χαρά την πρόταση του 1ου Γ.Ε.Λ Γιαννιτσών για την παρουσίαση της ελληνικής παράδοσης στους μαθητές του, πραγματοποιώντας εκπαιδευτική εκδήλωση στις εγκαταστάσεις του Ομίλου την Τετάρτη 13-12-2023.
Η καθηγήτρια Φυσικής Αγωγής του κ. Ελισάβετ Ταϊγανίδου και η φιλόλογος κ. Αργυρώ Παπαθεμιστοκλέους, έφεραν σε επαφή τους έφηβους μαθητές του Λυκείου με τον Εκπολιτιστικό Όμιλο Γιαννιτσών στα πλαίσια του μαθήματος της Φυσικής Αγωγής, με σκοπό την επαφή με την ελληνική παράδοση, τους χορούς, τις φορεσιές, τα ήθη και έθιμα του τόπου μας. Ο χώρος του Ομίλου διαμορφώθηκε κατάλληλα, ώστε να υποδεχτεί τους μαθητές του Γ.Ε.Λ, τους οποίους καλωσόρισαν θερμά ο πρόεδρος και ο δάσκαλος των χορευτικών τμημάτων του Ομίλου.
Ο πρόεδρος του Ομίλου, κ. Γεώργιος Δόντσιος, μίλησε στους μαθητές για την μακρόχρονη πορεία του Ομίλου από την ίδρυση του το 1964 μέχρι και σήμερα, την προσφορά του στα πολιτιστικά δρώμενα της πόλης των Γιαννιτσών, την προσφορά του στον ελληνικό πολιτισμό και την εκπροσώπηση της πόλης και της χώρας μας διεθνώς.
Στη συνέχεια ο χοροδιδάσκαλος του Ομίλου κ. Αριστοτέλης Αμπεριάδης, ανέδειξε διάφορα θέματα που σχετίζονται με τη ελληνικής παράδοση. Συγκεκριμένα, αναφέρθηκε στην ανάγκη συμφιλίωσης με το παρελθόν και τις ρίζες μας, στην απόρριψη ακραίων τάσεων, όπως η άκριτη εμμονή στο παρελθόν και η δουλική αντιγραφή ξένων στοιχείων. Υπερασπίστηκε την υιοθέτηση μία στάσης μεσότητας με γνώμονα την ορθή κρίση μέσω της διάσωσης των αναλλοίωτων στοιχείων του παρελθόντος και τόνισε ιδιαιτέρως τη σημασία των πολιτιστικών συνεργασιών και ανταλλαγών, οι οποίες θα αμβλύνουν τις όποιες ρατσιστικές αντιλήψεις κυριαρχούν σε ένα πολυπολιτισμικό περιβάλλον. Στη συνέχεια αναφέρθηκε στην ατομική ευθύνη και τον ρόλο των νέων, οι οποίοι με περισυλλογή και ενεργητικότητα μπορούν να αξιοποιήσουν στοιχεία της παράδοσης με θετικά αποτελέσματα για το πολιτισμικό και βιοτικό επίπεδο της ζωής τους. Τέλος, αναφέρθηκε στο γεγονός πως οι νέοι οφείλουν να κατανοήσουν, ότι μέσω του παρελθόντος κυοφορείται το εκάστοτε καινούργιο, ενώ προέτρεψε τους μαθητές να ενισχύσουν την κοινωνική τους συνείδησης και την εθελοντική τους δράση.
Αφού ολοκληρώθηκε η παρουσίαση του δασκάλου μας, οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να ξεναγηθούν στις εγκαταστάσεις του Ομίλου, να ντυθούν και να φωτογραφηθούν με τις παραδοσιακές φορεσιές της ιματιοθήκης, ενώ ακολούθησε γλέντι με παραδοσιακούς τοπικούς χορούς.
Στο τέλος της εκπαιδευτικής συνάντησης η καθηγήτρια του Γ.Ε.Λ Ελισάβετ Ταϊγανίδου ευχαρίστησε εγκάρδια τον Ε.Ο.Γ. για τη συνεργασία και τη μοναδική αυτή εμπειρία, την αρωγή του και τη σημαντική εκπαιδευτική του συμβολή και παρέμβαση.
Ο Ε.Ο.Γ ''Η ΠΕΛΛΑ'' ευχαριστεί με τη σειρά του την καθηγήτρια κ. Ελισάβετ Ταϊγανίδου για την επιλογή του Ομίλου μας στην εκπαίδευση των μαθητών στην ελληνική παράδοση, καθώς και τους ίδιους τους μαθητές του Γ.Ε.Λ για το ενδιαφέρον και την προσοχή που επέδειξαν.
Ο λαϊκός πολιτισμός, του οποίου την παρουσία βιώνουμε - μολονότι όχι τόσο συνειδητά - σε ήθη και έθιμα, σε εκφράσεις του καθημερινού λόγου, σε χορούς, σε παραδόσεις και τραγούδια, ακόμα και στη γαστρονομία, αλλά και σε απλά τελετουργικά της καθημερινής μας ζωής, είναι μια πλούσια παρακαταθήκη με δυνατότητες παιδαγωγικών εφαρμογών σε ευρύτερη κλίμακα. Αξιοποιώντας την πολιτισμική παράδοση γενικά στο χώρο της εκπαίδευσης, τα νεαρά άτομα ευαισθητοποιούνται σε διαδικασίες αποδοχής και όχι άκριτης απόρριψης πολιτισμικών αξιών. Οι αποδέκτες του σήμερα θα κληθούν να είναι οι αυριανοί συνεχιστές και ο Ε.Ο.Γ ''Η ΠΕΛΛΑ'' αποτελεί σταθερό και διαχρονικό εγγυητή αυτής της μεταλαμπάδευσης των αξιών και των στοιχείων που διαμορφώνουν το πλούσιο μωσαϊκό της ελληνικής παράδοσης.
Με εκτίμηση,
το Δ.Σ